ZÁVODNÍ SEZÓNA NA ČESKÝCH KOPCÍCH ODSTARTOVALA I S ÚČASTÍ NUTREND RACING
První závodní kilometry pro vyznavače závodů do vrchu byly v letošním roce k mání až s velkým odkladem v následku reakce na "řádění" pandemie covidu-19. Kompletně přeskládaný kalendář letošního domácí šampionátu v kombinaci se zrušením letošního ročníku mistrovství Evropy, umožnil první srovnání závodní formy jezdců Nutrend Racing s konkurencí až na začátku července při závodu Vrbenský vrch 2020 u Vrbna pod Pradědem.
Do letošní sezóny vstoupil Nutrend Racing s mnoha novinkami. Rozšířila se jezdecká sestava, změnil se plán letošní sezóny z důvodu zrušení evropského šampionátu a samozřejmě se zbrojila technika pro dosažení těch nejrychlejších výkonů. Na strojích startujících za tým Nutrend Racing se objeví v letošním roce dvě nové jmenovky, které se budou pojit s novýmitvářemi Marka Rybníčka a Davida Dědka, jejichž závodní povinnosti budou směřovat s podporou týmu na závody do vrchu. Na vozech proběhla celá řada dílčích úprav a ty nejpodstatnější se udály na speciálu Norma M20FC Turbo, s nímž bude i letos pokračovat v bojích na kopcích Václav Janík. Marek Rybníček ustoupil z původních plánů startovat v letošním roce se speciálem McLaren F1 Evo a nakonec využije služeb Škoda Fabia "R5" ovšem v provedení velmi odlišném od rallyové specifikace. Tento kopcový speciál je postaven jako silueta a disponuje výkonem okolo 670 PS. David Dědek se představí s dvoulitrovou specifikací sportovního prototypu Norma M20FC a pro Davida se bude jednat o premiérovou sezónu s tímto speciálem na kopcích.
Start do vrchařské sezóny se odehrál při úvodním podniku domácího mistrovství. Bojovat o mistrovské body vyrazilo do Vrbna pod Pradědem trio výše uvedených jezdců v červencovém termínu, což je pro start závodní sezóny velmi pozdní termín. Podstatou všech těchto změn jsou pochopitelné kroky pořadatelů jako následky direktivy ze strany státní správy, která reagovala na celosvětovou pandemii covid-19. Evropský šampionát, který měl být v letošním roce těžištěm snahy týmu v disciplíně vrchů byl bez náhrady zrušen, a tak musel Nutrend Racing narychlo měnit plány. Po představení náhradního kalendáře domácího mistrovství se tým přeorientoval na domácí kopce a v letošním roce tedy zamíří za boji o pódia na české kopce, namísto těch evropských. Ve Vrbně se tedy sešlo trio Janík - Rybníček -Dědek, aby vyzkoušelo po předlouhé mezi sezónní pauze svoji techniku v soutěžním režimu v programu víkendového dvojzávodu.
Poprvé nastoupil do závodu do vrchu v kombinéze Nutrend Racing David Dědek, jehož cestovní vůz skupiny A, Alfu Romeo 147, jsme v minulosti mohli vídat v domácích závodech do vrchu i v kontinentálním šampionátu, kde reprezentoval české kopce. Jeho další vývoj v závodní kariéře je momentálně nasměřován do kategorie otevřených vozů - sportovních prototypů. David Dědek se v sedačce spideru Norma již několikrát svezl při testech na okruhu a technika jízdy mu s tímto speciálem nebyla cizí. Ovšem nastoupit do závodu do vrchu na přírodní trati s nízkým prototypem je zcela jiná úroveň závodění. Jeho plán byl pro první závodní víkend zcela jasně stanovený - sbírat zkušenosti bez vysoké úrovně rizika. Pro Davida jsou v první sezóně nejpodstatnější najeté kilometry a poznání jízdy na limitu s tímto krásným vozem: "Start ve Vrbně je pro mě premiéra se vším všudy. Práci s týmem už jsem si vyzkoušel při společných testech na okruhu, ale jízda na kopci je naprosto odlišná situace. Snažím se využít veškerých rad od zkušenějších jezdců v týmu a musím se pokusit najít vlastní cestu ke správné rychlostis Normou. V Česku máme momentálně bohaté startovní pole na dvoulitrové prototypy, v úvodu sezóny chci prozatím konkurenci sledovat a postupně s přibývajícími zkušenostmi se jí budu chtít přiblížit." Davidovi se podařilo zdárně absolvovat kompletní program celého závodu ve Vrbně, když se mu po oba dny vyhnuly jakékoliv potíže a dvakrát skončil v absolutní TOP 10. Mezi prototypy do 2000 cm3 si připsal shodně dvojí 5. místo.